Nervös jul

Julen blev lugn o trevlig.....var hos gamlamormor....eller nej....mormor....eller nej.....min mamma i Brösarp. Nästan framme i Brösarp så såg jag två damer som stod o pratade med varandra. Ohhhhh.....de va ju min moster...BACKA skriker jag. Uffe backade billen o jag vevade ner rutan. Sa ingenting utan bara tittade på dem......de glodde tillbaka. Men sen så helt plötsligt så går det nog upp ett litet ljus för den lillalilla tanten. O hon kommer fram till bilen...hehe. Ja, hon var på väg till sitt jobb. Ja, så är det för vissa...måste jobba på julafton o vissa måste åka till KK i Lund. 3.05 i natt får jag ett SMS: Vattnet har gått. Huuuuuu.....nu kan man ju inte sova igen. De närmaste timmarna bombaderar jag pappans telefon med SMS. Men ännu har ingen bebbe tittat ut. Vet ni hur jobbigt det är att höra sitt eget barn där i bakgrunnden ha ont medans man pratar med pappan? Väntar fortfarande nervöst. Sitter här med min goa kaffemaskin o smakar alla sorterna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback